top of page

גמילה מהרטבה בלילה

הרטבת לילה נחשבת לבעיית התפתחות שכיחה מאוד בקרב ילדים. היכולת של הילד להתאפק באופן רצוני מתפתחת בדרך כלל בשנתו השנייה והשלישית, כך שמרבית הילדים בגילאים אלה מצליחים להשיג שליטה על הרטבה לילית עד גיל ארבע - חמש. בדרך כלל מושגת קודם שליטה על יציאת צואה ביום ובלילה, ורק בהמשך מושגת שליטה על מתן שתן ביום ולאחר מכן בלילה.


הרטבת לילה אצל ילדים גדולים

הרטבת לילה היא בריחת שתן לא רצונית המתרחשת במהלך השינה בלילה. התופעה נפוצה למדי בקרב ילדים ושכיחה בערך פי שניים בבנים. מרבית הילדים נגמלים מהרטבת לילה באופן ספונטני בין גילאי שלוש וחמש.

גמילת לילה בגיל 5

הרטבת לילה הינה בעיה נפוצה למדי בגיל חמש, כ- 15%-20% מהילדים בגילאים אלו עדיין מרטיבים בלילה. הנתון המעודד הוא שבשנים שלאחר מכן האחוזים יורדים במהירות ועד גיל ההתבגרות מספר המרטיבים עומד על 1% עד 2%.


טיפול בהרטבת לילה לילדים

חשוב להבין שאין תשובה אחת ויחידה לשאלה כיצד לבצע גמילה מהרטבה בלילה, קיימים מספר פתרונות ומומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בנושא, בין האפשרויות השונות:

  • פיזיותרפיסטית רצפת אגן המתמחה בילדים – בשנים האחרונות חלה מודעות לשיטת טיפול המתבצעת יחד עם הילד/ה כאשר מדובר על שילוב של תזונה, התרוקנות נכונה ותרגילי שליטה על הסוגרים. שליטה בסוגרים. ניתן לקבל הפנייה לפיזיותרפיסטית רצפת אגן המתמחה בילדים דרך קופת החולים.

  • השיטה המוכרת בתחום היא הזמזם - שיטת הזמזם - מחברים חיישן לתחתונים של הילד ומתי שהתחתונים נרטבים הזמזם מצפצף. הילד מתעורר ומשלים את הטלת השתן בשירותים. (כאשר הילד לא מתעורר, ההורה מעיר אותו ומוליך אותו לשירותים).

  • טיפול התנהגותי – טיפול עם מטפל רגשי, פסיכולוג, מדריך הורים או מומחה בתחום הרטבות לילה. (כדאי לבקש המלצות מהורים שנעזרו בשירותיו של המטפל).

  • טיפול תרופתי – כאשר מאובחנת בעיה רפואית ע"י רופא

איזינייטס מספקת מגוון פתרונות איכותיים ומפנקים לחיים נוחים יותר.

אנו היבואן הבלעדי של המותג ברוֹלִי – מותג ניו-זילנדי. לברוֹלִי מגוון מוצרים איכותיים, מעוצבים וידידותיים לסביבה המקלים על המשתמשים והמטפלים להתמודד בצורה מכבדת, נעימה וקלה עם דליפות שתן והרטבות לילה, לכל טווחי וסוגי האוכלוסיות.

כל המוצרים מבית איזינייטס נבדקו על ידינו באופן אישי וקפדני ליצירת מבחר איכותי במיוחד ואנחנו ממשיכים ומרחיבים את ליין המוצרים של איזינייטס.


להתמודדות קלה יותר אנו מציעים להשתמש במגן מזרן סופג מבית ברולי, כדוגמת המגן:




אם אתם רוצים לשמוע עוד על פתרון להרטבת לילה, נשמח אם תצרו איתנו קשר בווטסאפ/טלפון: 054-916-3663 או בכתובת אימייל: Info@eznites.co.il או צרו קשר כאן.

bottom of page