האם חשבת אי פעם איך מיוצרים המצעים שלך? 

עודכן ב: 20 ינו 2020

מי מייצר את המצעים שלך?

דיאן, הבעלים של המותג ברולי, חזרה לא מזמן מהמפעל בסין שבו מיוצרים המוצרים של ברולי.

דיאן כתבה על הביקור במפעל ואחרי שקראתי את מה שכתבה החלטתי שאני חייבת לתרגם ולשתף אותו אתכם.

אז אני מקווה שתפיקו ממנו הנאה ותובנות, לפחות כמוני.

האם חשבת אי פעם איך מיוצרים המצעים שלך?
 
מי מייצר את המצעים שלך?
תופרת את מגני המזרון הייחודים של ברולי

באופן טבעי, זהו לא באמת נושא שאנחנו נותנים עליו את הדעת, אנחנו יודעים כי מוצרים רבים הם "תוצרת סין", ובזה נגמר העניין......אבל זה לא בדיוק כך. גם לתווית "תוצרת סין" יש הרבה משמעויות. אחת הסיבות בגללן אנו גאים במוצר שלנו היא בשל תהליכי הייצור - השימוש בחומרים באיכות הגבוהה ביותר שיש, בשילוב מומחיות של הצוות בסין ותנאי העבודה המעולים שלהם.
 

 
אבל אנחנו גם הראשונים להודות שלא מדובר במוצר הזול ביותר. היום אני אסביר מדוע כדאי לשלם קצת יותר בעבור המוצרים של ברולי, כי בסופו של דבר זו השקעה משתלמת. יש לציין, שלפני שהתחלתי לייצר את ברולי חשבתי לעצמי שכל המפעלים זהים, למעשה לא חשבתי כלל על המפעלים והעובדים בתוכם והתנאים בהם הם מועסקים. אבל היום, כשמאחורי 12 שנים של ייצור, אני מבינה טוב יותר את המשמעויות.

ראשית – ההבדל בין מפעל בעיר לעומת מפעל בכפר

דיאן בארוחת ערב עם צוות המפעל וחלק מילדיהם

סין היא מדינה עצומה ובה ערים ענקיות. אלו ערים שקרוב לוודאי מעולם לא שמעת עליהן, אבל יש בכל אחת מהן מעל 10 מיליון אנשים. רב המפעלים ממוקמים בתוך הערים הגדולות הללו ובתחומי המפעל ישנם מעונות המאפשרים לעובדים בהם ללון בתחומי המפעל. המרחקים הגדולים ועלויות הנסיעות הגבוהות מאד, מונעים מרוב העובדים, בעיקר הנשים העובדות, לעשות את הדרך לביתן בכדי לעשות את הלילה עם משפחותיהן. העובדים חוזרים בדרך כלל פעמיים בשנה בלבד, במהלך החגים וזוכים לראות את משפחותיהם. מנגד, המפעל של ברולי ממוקם בעיירה כפרית קטנה, כך שבסוף יום העבודה הנשים (וגם מספר גברים), יכולים ללכת הביתה ולבלות בחיק משפחותיהם.

בתמונה: בביקור האחרון יצאנו יחדיו לארוחת ערב עם כל הצוות כולל כמה מילדי העובדים.

שנית – תשלום על-פי יחידת מוצר לעומת תשלום יומי

עובדים רבים מקבלים תשלום על עבודתם בגין כל יחידה שהם מייצרים. ברור כי שיטת תגמול כזו ממריצה את העובדים לסיים כמה שיותר יחידות במהלך שעות העבודה. נקל להבין כי המהירות עשויה לבוא על חשבון איכות המוצר וסביבת העבודה מלחיצה ורחוקה מלהיות נעימה. הצוות הסיני העוסק בייצור של מוצרי ברולי מקבל תשלום בעבור שעות העבודה שלהם, בדיוק כמו הצוות שלנו בניו-זילנד. במהלך יום עבודה רצוי שיהיה זמן כדי לצחוק, לדבר על הילדים או על תכניות סוף השבוע.

שלישית - תנאי המפעל

אני מניחה שכולנו שמענו על "מפעלי הזיעה" וראינו את סרטי התעודה על תנאי העבודה המזוויעים.

המפעל שמייצר את ברולי הינו מפעל קטן בהגדרתו העסקית, אנחנו אוהבים לקרוא לו "מיני מפעל", אבל המבנים עצמם גדולים, מוארים היטב ונקיים להפליא. מכונות התפירה מרווחות היטב ומספקות לכל עובד מרחב גדול סביב תחנת העבודה שלו. בנוסף, אריזות המוצרים נעשות בחדר נפרד, מרווח מאד בהשוואה למפעלים אחרים בהם ביקרתי בסין.


 
לבסוף - משפחה

ג'יימס ואני מקיימים קשר עסקי כבר מעל 10 שנים. ערך המשפחה חשוב לשנינו וביחד צמחנו והגדלנו את העסקים שלנו. ישנה מסורת בסין לאמץ שם אירופי ואני התבקשתי להעניק לשתי הבנות של ג'יימס שם אנגלי (קתרין ולילי), וזהו כבוד מאוד גדול. בנוסף, אחותו של ג 'יימס מנהלת במפעל ואבא שלו מבשל בכל יום את ארוחת הצהריים לצוות.

לזה אני קוראת – מפעל משפחתי

עכשיו אתם מבינים את הסיבה שאנחנו לעולם לא נהיה הזולים ביותר, אבל אתם גם יודעים שאנחנו דואגים שהצוות הסיני שלנו לא ינוצל וידאג לשמור על רמת האיכות המעולה אותה קבענו. המוצרים של ברולי עמידים לאורך תקופה ארוכה, כך שפעמים רבות הברולי יעבור בין בני המשפחה במקום להיזרק. אנחנו בברולי מאמינים שכל אחד צריך לבלות זמן עם המשפחה שלו, לעבוד בתנאים נוחים ולקבל תשלום הוגן בעבור עבודתו.

אני חושבת שלאור האמור לעיל ברור לחלוטין מדוע בחרתי לייבא את המוצרים של ברולי. חשוב לי לציין שהסיבה הראשונית הייתה איכות המוצרים וזו אחריי בדיקת המוני מוצרים מרחבי העולם. עד אז לא נחשפתי לנושא הייצור ומציאת מפעל אתי ההולם את הערכים והסטנדרטים שלי, כל זאת רק העצימו וחיזקו את בחירתי בייבוא ובשימוש אישי של המוצרים של ברולי.

#ברולילמיטה #ברולי #יתרונותברולי #הסיפורשלברולי #סדיניתלמיטה #הרטבתלילה #גמילהמחיתולים